tiistai 7. joulukuuta 2010

Kaksi öistä ajatusta

Sinä pidät minut ylhäällä
Sinä pidät minut ylhäällä,
vaikka valvon paljon.
Minun suullani laulavat
sinun lintusi kauneimmat,
rakkaimpien salat tulevat
julki ilman kuiskauksia,
tähdet eivät jää merkitsemättä,
kirjat kirjoittamatta.
Silti minä elän
niin kuin muut
vähitellen,
yksin
pois.
7/12

Yöllä uni ei suvaitse tulla
Yöllä uni ei suvaitse tulla.
Ei sen niin väliä,
sillä en provosoidu.
Tämä ei ole mitään uutta,
on kestänyt jo pitkään.
Minun jälkeeni
joku toinen saa
sinulle seuraa
pimeä, äänetön yö.

Jotain hyödyllistä
jotain hyödytöntä
kuin tähdenlento
mustalla taivaalla.
Se olin minä
kuin raapaisu
tulitikkuaskin pintaan.
Ja sinä huomasit sen.
On mitä muistella,
kun uni ei suvaitse
vastata huutooni.
7/12-10

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti